Pensioencommunicatie: meer persoonlijke informatie

Deelnemers aan een pensioenregeling komen niet zo gemakkelijk in beweging als het om pensioeninformatie gaat. Hier zijn een paar goede redenen voor.

Deelnemers vinden het lastig om de beschikbare informatie te vertalen naar hun eigen, specifieke situatie. Waarom?

  • De veronderstelling ‘dat het wel goed geregeld al zijn’.
  • ‘Ik kan er toch weinig aan doen’.
  • ‘Waar moet ik beginnen?’
  • Persoonlijke gesprekken beantwoorden deze vragen en bieden:
    • Inzicht in wat het pensioen voor hun eigen situatie betekent.
    • Het goede gevoel dat het pensioen echt een beloning is.
    • Handvatten om de eigen financiële situatie te managen.

De vertaling van geldzaken naar dingen die werknemers als waarde voor hun leven ervaren is alleen maar in een persoonlijk gesprek te maken. Daarmee veranderen “waardeloze” pensioengegevens in persoonlijke waarde.

Pensioen gaat over veel geld. Door pensioencommunicatie op maat krijgen nietszeggende pensioengegevens persoonlijke waarde.

Vraag naar ons pakket pensioencommunicatie.